ŠKODA 1202

ŠKODA 1202 STW („Stejšn“)
Motor: vpředu, čtyřdobý, kapalinou chlazený
Počet válců: 4
Objem: 1221 cm³
Výkon: 34,6/37,5 kW
Pohotovostní hmotnost: 1015-1160 kg
Nejvyšší rychlost: 100 km/h
Spotřeba na 100km: 9,4 l
Poháněná náprava: zadní
Země výroby: ČSSR
Výroba: 1961-1973

Škodu 1202, charakteristické vozidlo 60. let vyráběl pobočný závod ve Vrchlabí ve dvou základních karosářských variantách: třídvéřový bohatě prosklený STW s vodorovně dělenými čtvrtými dveřmi v zádi a dvoudveřový pick-up s možností zakrytí ložné plochy plachtou na demontovatelném trubkovém rámu. Karosérie STW pak měla několik dalších variant – pětimístný osobní automobil, dvoumístná dodávka se zaplechovanými okny zadní části karosérie, sanitka a pohřební vůz (ten měl navíc zadní okno vyrobené z tvarovaného plexiskla, které kopírovalo tvar rakve).
První vozidla sloužila u Sboru národní bezpečnosti v provedení s nápisem HLÍDKA VB, který byl později nahrazován nápisem VEŘEJNÁ BEZPEČNOST. Zajímavostí vozu na snímku je „tykadlo“ na předním nárazníku – je to přechod mezi modrými světly, jaké měly sanitky 1201 a klasickým majákem na střechu, který se začal později standardně montovat.